czwartek, 3 marca 2022

Zapowiedzi książkowe na marzec

W marcu mamy prawdziwy wysyp ciekawych premier, więc nie będę przedłużać - zaczynamy od razu.


1. Moc twojej wrażliwości. Dla osób emocjonalnych, empatycznych i wysoko wrażliwych

Autorka: Imi Lo
Wydawnictwo Feeria
Data premiery: 9 marca 2022 r.

Do tej pory tego nie wiedzieliście, ale jestem osobą wysoko wrażliwą - z tym, że jeszcze rok temu nie miałam pojęcia, że w ogóle istnieje taki termin. I to było jak objawienie, bo do tej pory wiedziałam jedynie, że jestem dziwna. Nadal uważam, że wysoka wrażliwość jest moją słabością - nie cierpię tego, że łzy zaczynają mi cieknąć z byle powodu, kiedy powinnam po prostu wzruszyć ramionami i iść dalej. Nie rozumiałam, dlaczego tak się dzieje i teraz już wiem, że to po prostu moje ciało tak reaguje na nawet najmniejszy stres i że się tej wrażliwości nie pozbędę - i że powinnam to jakoś przepracować (nie oszukujmy się, ale w pracy to może być duży problem). Tak jak wspomniałam - nadal uważam bycie WWO za wadę, więc chyba przydałoby mi się coś, co pozwoliłoby spojrzeć na to z bardziej optymistycznej perspektywy. A takim czymś wydaje się być ta książka.


2. Skrzydlaty dzień, skrzydlata noc

Autorka: Paulina Chmurska
Wydawnictwo Wilga
Data premiery: 9 marca

Kiedy byłam mała, uwielbiałam książeczki, w których coś się działo - mam na myśli nie tyle akcję, co ciekawe wydanie: elementy błyszczące, przesuwane, grające, czy też puchate. Ta książka również ma należeć do takich ciekawych wydań: podobno znajdziemy tu ilustracje pokryte lakierem fosforyzującym, który po naświetleniu świeci w ciemności. Jestem  bardzo ciekawa, jak mocne jest to świecenie ;) Również historia sama w sobie wydaje się warta poznania: motyl Pawik Rusałka zapomina o zachodzie słońca i odkrywa noc. Pomaga mu w tym pewna ćma...


3. Znajdę cię, córeczko

Autorka: Dorota Glica
Wydawnictwo Filia
Data premiery: 9 marca

Historii o zaginionych dzieciach napisano już mnóstwo. Niemniej jednak, właśnie dlatego, że ofiarami są dzieci, opowieści takie szczególnie nas poruszają. Powieść Doroty Glicy opowiada o rodzicach, którzy musieli zmierzyć się z zaginięciem córeczki na zatłoczonej bałtyckiej plaży i z hejtem internautów. Wszystko wskazuje na utopienie się dziewczynki, ale ciała nie znaleziono - tymczasem trzy lata po tym wydarzeniu małżeństwo spotyka osóbkę, która jest podobna do tej zaginionej...


4. Skryte, jasne, słone. Rybackie miasteczko w Kornwalii

Autorka: Lamorna Ash
Wydawnictwo Czarne
Data premiery: 16 marca

Jeśli pamiętacie moją recenzję "Rossa Poldarka", to może kojarzycie, że akcja działa się w XVIII-wiecznej Kornwalii. Opisy Winstona Grahama sprawiły, że po lekturze zaczęłam przeszukiwać Internet w poszukiwaniu ciekawych zdjęć z tego miejsca - rekonesans ten zakończył się stwierdzeniem: "chcę tam kiedyś pojechać". Jak wygląda Kornwalia dzisiaj? Jacy są jej mieszkańcy? To zamierzam znaleźć w reportażu Lamorny Ash - podobno zdobył on nawet jakąś nagrodę, więc zapewne można liczyć na interesującą lekturę :) Dodatkowo, w opisie mamy obietnicę porównania dzisiejszej Kornwalii z jej obliczem znanym z literatury - co prawda zostają tu wymienieni inni autorzy niż Graham, ale może w treści jest o nim choć trochę?


5. Dziewczyna z Woli

Autorka: Agnieszka Jeż
Wydawnictwo Filia
Data premiery: 23 marca

II wojna światowa, Warszawa i dwójka ludzi, których rozdzielił los. Brzmi jak historia, jakich napisanych było wiele, ale czy jest tak rzeczywiście? Bo mi przeczucie mówi, że to może być dobra książka. Może kiedyś ją przeczytam - na razie chyba dołożyłaby mi za dużo stresu i lęków. Miejmy nadzieję, że takie historie będą się pojawiać już tylko w książkach...


6. Gdzie jest Pulpo?

Autorka: Barbara Gawryluk
Wydawnictwo Dwukropek
Data wydania: 23 marca

Tym razem coś weselszego. W pewnej żółtej kamienicy mieszkają psy (oraz ich właściciele, rzecz jasna). Jednym z nich jest mops Pulpo. Jak się przyjrzycie, to nawet odszukacie go na okładce ;) Pewnego dnia Pulpo znika... Być może pamiętacie, że staram się wychwytywać wszystkie książki o mopsach - znam się osobiście z dwoma i są urocze :)


7. Już nie czekam

Autorka: Agnieszka Olejnik
Wydawnictwo Filia
Data premiery: 23 marca

Marika jest psychologiem - potrafi doradzić innym, ale nie sobie, a cierpi po stracie męża. Pomóc jej mogą dwie osoby: przyjaciel oraz jeden z jej własnych pacjentów. Jak twierdzi opis książki, kobieta będzie musiała uwierzyć, że "zły los to tylko wymówka dla tych, którzy boją się ująć ster we własne ręce". No, to tyle z opisu. A dlaczego właściwie ta powieść mnie zaciekawiła? Bo autorką jest Agnieszka Olejnik, którą poznałam niedawno w znakomitej powieści "Zabłądziłam".


8. Miejsca, w których płakałam

Autorka: Holly Bourne
Wydawnictwo Zielona Sowa
Data premiery: 23 marca

Ostatnio przeczytałam świetną książkę na temat toksycznych związków: jeszcze Wam o niej nie opowiedziałam, ale na pewno za jakiś czas to zrobię. Powieść Holly Bourne porusza podobny problem: poznajemy tu Amelie, która wraca pamięcią do wszystkich miejsc, w których płakała publicznie przez Reese'a, chłopaka, którego kochała, a który wyniszczył ją psychicznie - wraca zaś po to, aby raz na zawsze uwolnić się z tej toksycznej relacji.


9. Mopsik, który chciał zostać gwiazdą

Autorka: Bella Swift
Wydawnictwo Wilga
Data premiery: 23 marca

Tom szósty serii o mopsiku Peggy :) W biblioteczce czekają na mnie wszystkie poprzednie tomy - a to, co mogę o nich powiedzieć na ten moment, to że są przeurocze ;) W tej części serii Peggy postanawia udowodnić, że tak jak jej pani będzie gwiazdą szkolnego przedstawienia, tak ona zostanie gwiazdą Internetu... Czy bycie sławną okaże się tak miłe, jak oczekiwała tego mopsiczka?


10. Warszawskie opowieści o literaturze i filmie

Autor: Piotr Łopuszański
Wydawnictwo Skarpa Warszawska
Data premiery: 30 marca

Ciekawy pomysł na książkę - przedstawić Warszawę oczami literatów i filmowców, a także zabrać w miejsca chętnie przez nich odwiedzane. Ciekawi mnie, czy ostatecznie będzie tu więcej o osobach, czy miejscach - i czy zostaną uwzględnione punkty typu "w tym miejscu kręcono tę a tę scenę" ;)


To wszystko! Wpadło Wam coś w oko? Mnie tym razem najbardziej ciągnie do "Miejsc, w których płakałam".

6 komentarzy:

  1. Z Twojego zestawienia zaciekawiły mnie "Warszawskie opowieści o literaturze i filmie", po które pewnie sięgnę jak będę miała okazję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Punkty 3 i 5 to dla mnie pozycje prawie obowiązkowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu może być duży kaliber emocji, bo tematyka jest dość ciężka. A jak tematyka jest ciężka, to musi być perfecto, żeby nie było, że to zwykła gra na emocjach. Mam nadzieję, że te książki spełnią wszystkie oczekiwania.

      Usuń
  3. Ja akurat nie czekam na żadną z tych książek, chociaż przyznam, że "Miejsca, w których płakałam" mnie zaciekawiły ;). Może się skuszę za jakiś czas na tę powieść..

    OdpowiedzUsuń

Klimat gęsty jak żywica, czyli "Kwestia wiary" Łukasza Kucharskiego

Powieści oparte na motywach wierzeń i demonologii słowiańskiej pojawiają się na rynku jak grzyby po deszczu. Nie powiem, bardzo mnie to cies...