czwartek, 15 września 2022

Zapowiedzi książkowe na wrzesień

Tym razem zeszło mi się trochę dłużej niż zwykle z przygotowaniem dla Was listy ciekawych premier - wolałam uczyć się do obrony pracy magisterskiej ;) Ale co się odwlecze, to nie uciecze - oto interesujące zapowiedzi na ten miesiąc.

Autorka: Anna Zyśk
Wydawnictwo Pascal
Data premiery: 7 września 2022 r.


Jednym z kont, które obserwuję na Instagramie, jest @jedz.pysznie - jak się domyślacie, autorka książki, Anna Zyśk, jest też właścicielką tego właśnie konta ;) Oczywiście mam masę przepisów od niej pozapisywanych, a jeszcze żadnego nie wypróbowałam - słowem, typowa ja... W każdym razie, większość z nich nie wydaje się być zbyt skomplikowana, no i - co najważniejsze - nie wymaga posiadania składników słabo dostępnych czy mało przydatnych do innych dań. Jakiś czas temu Ania udostępniła u siebie rolkę z propozycjami dań, które znajdziemy w książce, i jestem absolutnie oczarowana - to dania z dzieciństwa, takie typowo z kuchni babci albo od cioci z imienin. Na pewno będę chciała się z tą książką zapoznać!

Autorka: Agnieszka Jeż
Wydawnictwo Słowne
Data premiery: 7 września


Kocham sagi rodzinne, a "Nagły świt" to tom pierwszy kolejnej - sagi rodu Polakowskich. Anna Polakowska mieszka z rodziną na Kresach - kiedy wybucha II wojna światowa, będzie zmuszona stanąć do walki w ochronie swoich dzieci, w tym przeżywającej pierwszą miłość Zosi. Nie jest to jednak proste - mąż Anny walczy na froncie, a ze Wschodu przybywają Sowieci. Cała rodzina zostaje przesiedlona na Syberię...

Autorka: Olga Woźnicka
Wydawnictwo Znak
Data premiery: 7 września


Kolejna pozycja o szydełkowaniu i robieniu na drutach :) Kiedyś chcę się tego nauczyć, na razie skupiam się na czym innym.

Autorka: Hazel Gaynor
Wydawnictwo Prószyński i S-ka
Data premiery: 13 września


Powieść, której akcja toczy się dwutorowo - w roku 1838 w Wielkiej Brytanii oraz w 1938 w USA. Z jednej strony córka latarnika i rozkwitająca miłość do młodego artysty, George'a Emmersona, z drugiej losy Matildy Emmerson, uciekającej do USA w atmosferze skandalu (nieślubna ciąża), która na strychu kuzynki znajduje tajemniczy portret. Może być ciekawie, zwłaszcza że powieść ta jest podobno inspirowana prawdziwymi wydarzeniami.

Autorka: Katarzyna Berenika Miszczuk
Wydawnictwo Mięta
Data premiery: 15 września


Drugi tom serii pokrewnej do znanej wszystkim miłośnikom klimatów słowiańskich serii "Kwiat paproci". Na pewno będę chciała kiedyś przeczytać oba tomy, na razie czekam, aż pojawią się w bibliotece, tak samo zresztą jak "Nawia" i "Gniewa".

Autorka: Hannah Rothschild
Wydawnictwo Prószyński i S-ka
Data premiery: 20 września


(Podobno) zabawna książka o arystokratach, którzy utracili dawne bogactwo i rozpaczliwie bronią się przed oddaniem w obce ręce należącego do nich od wieków zamku w Kornwalii. Nieznana dotąd krewna, dawno pogrzebane tajemnice, miłość, przyjaźń i zemsta - to wszystko mamy znaleźć w tej książce. A zaciekawiła mnie przez wzgląd na Kornwalię, którą pokochałam, kiedy przeczytałam "Rossa Poldarka".

7. Demon in the Wood
Autorka: Leigh Bardugo
Data premiery: 27 września


Uwaga, tym razem jest to pozycja jeszcze nieprzetłumaczona na polski. Niemniej, mam nadzieję, że za jakiś czas to się stanie, w końcu to kolejna książka należąca do uniwersum Griszów (tzw. Grishaverse). "Demon in the Wood" to powieść graficzna (nigdy jeszcze takiej nie czytałam! - żadna mnie nie zachęciła), opowiadająca o losach młodego Darklinga (Zmrocza). Jeśli czytaliście "Zniszczenie i odnowę" wydane przez MAG, to pamiętacie pewnie, że na końcu znajdowało się opowiadanie o takim właśnie jak ta powieść graficzna tytule. Ale tym razem to ma być właśnie trochę zmieniona forma, w dodatku rozszerzona o nową treść. Jestem bardzo, bardzo ciekawa - choć niestety Darkling wygląda na okładce jak zbuntowany nastolatek w bluzie z kapturem. No, ale może w środku jest lepiej ;)

Autor: Neil Bradbury
Wydawnictwo Rebis
Data premiery: 27 września


Przyjmę wszystko, co jest związane w jakiś sposób z prawem karnym i co jest przedstawione w przystępnej formie. A książki o truciznach i trucicielach jeszcze nie czytałam. To może być hit! A przynajmniej mam taką nadzieję, bo pomysł na książkę jest zacny.

Autor: Artur Górski
Wydawnictwo Prószyński i S-ka
Data premiery: 27 września


Książka o realiach polskiego więziennictwa. Temat bardzo ciekawy, okładka odstraszająca, nazwisko autora kojarzone głównie z głośnymi książkami o "Masie". No nie wiem. Z jednej strony jestem ciekawa, z drugiej podchodzę do tej pozycji trochę jak pies do jeża. Za jakiś czas poczytam opinie, to wtedy zadecyduję - na razie nie chcę się zniechęcać za bardzo. I żeby nie było - owszem, przyjmę wszystko, co jest w takiej tematyce w przystępnej formie, ale dla mnie np. nadmiar przekleństw nie jest formą przystępną, a tu może być ich dużo z uwagi na temat.

Autorka: Alex Aster
Wydawnictwo Jaguar
Data premiery: 28 września


Kolejny raz tytuł po angielsku, tym razem jednak treść jest przetłumaczona. Już dawno nie pisałam Wam tu chyba o żadnym niesłowiańskim fantasy - w każdym razie, opis tej książki brzmi intrygująco. Co sto lat z wody wyłania się wyspa Lightlark, na której toczy się mordercza gra. Biorą w niej udział władcy sześciu krain, gotowi na wszystko, aby zrzucić klątwę ze swojej ziemi. Wśród nich jest Isla, której poddani zmuszani są (właśnie przez działanie klątwy) zabijać zakochanych w nich mieszkańców innych krain...

Autorka: Renata Kosin
Wydawnictwo Filia
Data premiery: 28 września


Zaczyna się sezon na wydawanie świątecznych książek! Pierwszą tegoroczną bożonarodzeniową zapowiedzią jest powieść Renaty Kosin o Oskarze i Katii, którzy rezygnują z miłości, aby ocalić przyjaźń. Co ciekawe, jest to już trzecia powieść, w której znajdziemy park z aniołami - po raz pierwszy spotkaliśmy się z nimi w "Alei Siódmego Anioła".

Znaleźliście coś dla siebie? Mnie najbardziej zaciekawiły "Comfort food po polsku", "Demon in the Wood", "Nagły świt" i "Lightlark".

PS Praca obroniona na 5!

PPS Linki w tytułach zapowiedzi są afiliacyjne - szczerze wątpię, czy uda mi się cokolwiek na tym zarobić, bo mam małe zasięgi, ale jeśli ktoś z nich skorzysta, to będzie mi bardzo miło :) Robię te zapowiedzi co miesiąc już od roku i dopiero teraz wpadłam na to, że można je wykorzystać w ten sposób (facepalm).

5 komentarzy:

  1. "Smak trucizny" właśnie czytam i już polecam ;). A w planach mam powieść pani Kosin. Zainteresowała mnie też książka "Nie wszystko zostaje w rodzinie" i ta pierwsza, kucharska :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS jeszcze raz gratuluję tytułu magistra. To co, teraz doktorat? ;)

      Usuń
    2. Dziękuję jeszcze raz! Doktoratu na razie nie planuję, ale może mi się kiedyś odmieni hahah ;)
      Czyli miałam nosa, żeby wpisać tu tę książkę o truciznach. Bardzo mnie to cieszy :D No i że tyle pozycji Cię tu zaciekawiło :)

      Usuń

Zapowiedzi książkowe na marzec

Jakoś nie idzie mi w tym roku. Zaplanowałam tyle postów, a czasu na pisanie jak na lekarstwo. Chciałam Wam jeszcze opowiedzieć o dwóch absol...