poniedziałek, 5 grudnia 2022

Zapowiedzi książkowe na grudzień

Ja wiedziałam, że w grudniu jest posucha wydawnicza, ale nie wiedziałam, że aż taka. Rok temu było dużo lepiej, bo wspominałam Wam o pięciu książkach - a teraz mam do pokazania tylko dwie, z czego pierwsza to wznowienie, a druga to ebook. Będzie zatem bardzo krótko ;)

1. Emilka dojrzewa

Autorka: L.M. Montgomery
Wydawnictwo Świat Książki
Data premiery: 2 grudnia 2022 r.

Emilka to jedna z lepszych moim zdaniem bohaterek Montgomery, jest u mnie na podium na drugim miejscu, zaraz za Pat. "Emilka dojrzewa" to tom drugi trylogii, moją recenzję tej powieści (pod innym tytułem) znajdziecie tutaj. Te ekskluzywne wydania ze Świata Książki są koszmarnie drogie (90 zł), ale to w tej chwili jedyne wydawnictwo, które publikuje w miarę regularnie powieści Maud inne niż z serii o Ani. Może zatem kogoś to zainteresuje :)

2. Ekonomia uwagi. Jak nie przescrollować sobie życia?

Autorka: Joanna Glogaza
wydanie własne
Data premiery: 9 grudnia

A to ebook o tym, jak działają na nas social media, jakie rządzą nimi mechanizmy (bo są one zbudowane tak, żeby zachęcić nas do dalszego bezmyślnego scrollowania zamiast kliknięcia w ikonkę wyjścia) i jak z tym wpływem walczyć, a może raczej jak go ujarzmić. Wersji papierowej niestety nie będzie, ebooki z przedsprzedaży mają dotrzeć do odbiorców do 9 grudnia i to jedyna data, jaką wychwyciłam, więc ją oznaczam jako premierową. Znam bloga autorki już od baaardzo dawna, jeszcze z czasów, kiedy publikowała często, i choć czasem zdaje mi się bardzo... radykalna? stanowcza?, to myślę, że jednak chyba warto. No, i dwie jej wcześniejsze książki przeczytałam, więc styl pisania znam i lubię. Jedna mi bardzo pomogła, druga już mniej - tu recenzja jednej z nich (tej gorszej, bo lepszą czytałam przed założeniem bloga).

No, to na ten miesiąc wszystko. Jeśli coś jeszcze pojawi się w tym miesiącu, o czym nie wiedziałam, i mnie zainteresuje, to oczywiście dodam to do spisu. Co do drugiej pozycji i ogólnie social mediów, to ja marzę o jakiejś wtyczce, która by mi blokowała kartę "eksploruj" na Instagramie, pozostawiając wyszukiwarkę. Niestety są one w jednym miejscu i przez to też łapię się czasem na bezsensownym scrollowaniu. Jak tylko powstanie taka funkcja, to dajcie mi koniecznie znać.

2 komentarze:

  1. Tak w kwestii pierwszej książki, to nie wiem, czy Wydawnictwo MG nie ma w planach publikowania innych powieści L.M. Montgomery, bo niedawno zaczęli wydawać "Anię", a ich książki są jednak tańsze niż ta ekskluzywna wersja, a również ładne, często też z ilustracjami. Tak sobie gdybam, ale gdyby faktycznie zaczęli wydawać "Emilkę", to może bym w końcu po nią sięgnęłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zaczną wydawać pozostałe książki autorki, to na pewno się zainteresuję. Chociaż kiedy mam wybór, to staram się wybierać inne wydawnictwo - od czasu, kiedy dowiedziałam się o aferze z "Braćmi Karamazow". Chociaż wydaje mi się, że nawet te najstarsze polskie tłumaczenia powieści Montgomery są okej, to chyba nie ma się co bać :)

      Usuń

Klimat gęsty jak żywica, czyli "Kwestia wiary" Łukasza Kucharskiego

Powieści oparte na motywach wierzeń i demonologii słowiańskiej pojawiają się na rynku jak grzyby po deszczu. Nie powiem, bardzo mnie to cies...